login wang

Sabtu, 21 Disember 2013

Set Detox Shaklee | Super Detox Programme |

Cara Mudah Memanjakan Hati Anda!
Hati adalah "pembersih" kepada sistem tubuh kita. Ia adalah organ dalaman yang paling besar dan mempunyai lebih 500 fungsi dalam badan kita. Hati yang sihat adalah kunci kepada kehidupan yang sihat~!!:D Sedikit improvement yang kita buat dalam kehidupan harian kita sebenarnya memberi impak yang sangat besar kepada kesihatan hati kita tau. Macam mana caranya? Simple:
>
1. Diet Pemakanan yang Sihat
Makan senatural yang boleh. Inin untuk mengelakkan toxin dan bahan-bahan kimia tersalur dan diproses oleh hati kita. Pastikan pemakanan pula adalah seimbang, lengkap dengan buah-buahan dan sayuran, serta bijirin dan daging putih. Kurangkan pengambilan yang mengandungi lemak yang tinggi, gula yang tinggi. Malah jangan langsung ambil alcohol kerana semua ni boleh membebankan hati.
>
2. Be physically Active
Bersenam membantu pengaliran darah yang sihat, mengurangkan pengumpulan lemak dan juga flush out radikal2 bebas dalam badan yang boleh merosakkan sel-sel badan. Sekaligus, menguatkan fungsi hati.
>
Vitamin & Supplement untuk Kesihatan Hati
Pengambilan vitamin & supplement untuk hati boleh menguatkan fungsi hati. Pilihlah vitamin dan supplement yang kaya dengan antioksidan, untuk memastikan sintesis protein hati yang baik dan pertumbuhan sel hati yang sihat. Bila badan cuba untuk detox dari toxin dan radikal bebas, sel-sel hati mungkin boleh rosak kerana radikal bebas ini akan memusnahkan sel. Antara supplement yang kaya dengan antioksidan yang boleh membunuh sel-sel radikal bebas adalah:
  1. Resveratrol - sejenis tanaman polyphenol yang dikaji terbukti berkesan dalam melindungi hati daripada rosak.1
  2. Milk thistle, Reishi Mushroom dan biji Schizandra Chinensis yang mengandungi kandungan antiksidan yang cukup kuat yang boleh melindungi sel-sel hati dan menstimulate sintesis protein untuk pertumbuhan sel hati yang sihat.
  3. Articoke, Turmeric dan Dandelions membantu fungsi hempedu yang baik dan menyingkirkan toxin daripada badan.
  4. Pumpkin seeds, safflower flower, Plantago Flowers, dan extract Japanese Honeysuckle flower terbukti dalam kajian untuk induce penghasilan interferon secara semulajadi dalam badan untuk meningkatkan respons immunisasi. Ia juga mengurangkan virus Hepatitis C yang boleh merosakkan hati.2
Rujukan:
  1. The American Journal of Physiology - Gastrointestinal and Liver Physiology, Oct 2008
  2. Kaji K, Yoshida S., Nagata N., Yamashita T., Mizukoshi E., Honda M., Kojima Y., Kaneko S., An open-label study of administration of EH0202, a health-food additive, to patient with chronic hepatitis C. J Gastroenterol. 2004 Sept; 39 (9): 873-878.
>
Cadangan Shaklee untuk Kesihatan Hati
Vitamin & SupplementKebaikan
DTX Complex
Bertindak Sebagai Detoksifikasi
Metabolisma protien dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang kemudiannya didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisma protein. Untuk mendetoksifikasikan ammonia ini, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia bergabung bersama-sama bahan-bahan yang juga bukan toksin. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati dan tonik hati yang baik dan betul, fungsi buah pinggang juga mestilah dalam keadaan terbaik.
Mengawal Paras Gula Dalam Darah
Hati menukarkan tiroksina - iaitu hormon tiroid ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotirodiesme. Hati mewujudkan Glukosa Tolerancy Factor (GTF) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan di dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan sebagai tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin, dan insulin.
Penting Dalam Metabolisme Lemak
Hati penting dalam sintesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Dalam hati, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak. Kemudian, ia diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.
Nutriferon
Mengukuhkan sisitem imun dalam 3 hari.
Ianya merupakan satu-satu ciptaan interferon semulajadi di dunia. Menurut kajian, ia mampu merangsang dan mempertingkatkan secara menyeluruh sistem imum dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh(T-cell, B-cell danmakrofag) berfungsi untuk membunuh.
Melawan Kanser dan Tumor:
interferon semulajadi mengandungi polisakarida yg merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Ia juga mengurangkan rasa ketidak selesaan selepas kemoterapi.
Melindungi dari influenza: mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan dari virus, mikrob yg menyebabkan selsema, flu, influenza, alergi, inflamasi.
Meringankan stress dan kelesuan
Melambatkan penuaan: Nutriferon merangsang ppengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Jadi sel lebih terpeliharan dan sihat untuk jangka masa panjang.
Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatis B & C: Nutiferon yang memerangi virus dapat mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidak selesaan seperti kembung perut, mual, muntah kepada pesakit hepatis B dan C.
Membantu mengurangkan simptom menapous dan PMS
Untuk yang tidak mengalami penyakit serius dan bertujuan untuk pemeliharan kesihatan, Nutriferon juga boleh diamalkan.
VIVIX
Vivix ™ Campuran Minuman Botani Campurkan yang merupakan satu kejayaan dalam revolusi adalah satu kejayaan revolusi dalam nutrisi yang melibatkan polyphenol. Apa pula polyphenol ni? Nak menyebutnya pun berbelit lidah. Polyphenols ni adalah jenis mikronutrien yang banyak dalam diet kita dan juga bergantung banyak pada diet kita. Polyphenol ni terbukti berperanan penting dalam pencegahan penyakit-penyakit degeneratif (penyakit yang melibatkan tisu dan kemerosotan fungsi organ) seperti kanser dan penyakit kardiovaskular daripada muncul. Kebaikan dan kesan makanan jenis polifenol adalah bergantung kepada pada jumlah yang digunakan dan pada bioavailabiliti (BA) polifenol tersebut iaitu bagaimana polifenol ini mampu diserap sama ada bergantung pada dosage tertentu, cara pengambilannya (sama ada oral atau external). Ia juga berbeza dari satu individu ke individu yang lain.

Perlu diingat ya, bahawa diet tambahan, juga dikenali sebagai makanan tambahan atau makanan tambahan pemakanan, adalah persediaan bertujuan untuk menambah diet dan menyediakan nutrien seperti vitamin, mineral, serat, asid lemak, atau asid amino, yang boleh hilang atau tidak boleh dimakan dalam kuantiti yang mencukupi dalam diet seseorang, bukanlah menggantikan makanan 100%.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:
>
DAN
>
Nama: Farah Hanim
Emel: jaw_fa@yahoo.com
Phone/message: 019-9001866
<
“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan