login wang

Sabtu, 21 Disember 2013

GLA Complex

Apa itu GLA ?
GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis Asid Lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - iaitu bahan menyerupai hormon yang berkesan mambantu badan mengawal atur proses-proses badan yang normal.
Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *
Manfaat Utama GLA
  1. Herba tradisi yang dipercayai. Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ia dipercayai berkesan merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, mengurangkan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  2. Mengawal selia estrogen dan testostron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing dan sakit payudara.
  3. Melambatkan menopause - memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, tekanan. Pengambilan jangka masa panjang akan melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus, dan awet muda.
  4. Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  5. Menentang kanser - GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun badan, menghalang pertumbuhan sel kanser dan sel tumor.
  6. Memperbaiki inflamasi kulit - mengurangkan inflamasi kulit, eczema, allergy, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak akibat rheumatisma dan artritis.
  7. Menghalang kompilasi diabetes - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diebetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh kandungan gula dalam darah yang tinggi.
  8. Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat-peringkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.
  9. Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelakkan masalah jantung seperti Arteriosclerosis dan Heart attack (Myocardial infarction).
  10. Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  11. Hiperaktif dan Autisme (ADD /ADHD) - Dibukti secara berkesan dan klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki kanak-kanak yang autisma, sukar beri tumpuan belajar dan juga hyperaktif.

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

Bilangan Saiz Setiap Botol
60 biji dalam 1 botol
Jadual Makan
Untuk memelihara kesihatan – 1 kali sehari selepas makan
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.
* Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:
>
DAN
 >
Nama: Farah Hanim; ID Shaklee: 1079500; Emel: jaw_fa@yahoo.com; 
Phone: 019-9001866

Tiada ulasan:

Catat Ulasan