login wang

Sabtu, 21 Disember 2013

DTX Complex™

Satu gabungan Shaklee yang unik di mana formula ini mengandungi ekstrak benih milk thistle yang pernah dibuktikan dalam satu kajian bahawa ia dapat menyokong keupayaan badan untuk membentuk protein-protein yang diperlukan untuk pembentukan se, mula sel-sel hati dan tonik hati, serta bersihkan hati. Ia mengandungi Cendawan Chinensis yang mempunyai Reishi dan Schizandra Dandelion, Kunyit, dan Artichoke untuk membantu memelihara aliran hempedu.
Fungsi Hati
  1. Rebesan Hempedu 
    • Cecair hempedu disimpan di dalam pundi hempedu dan dikeluarkan apabila proses penghadaman berlangsung. Hempedu diperlukan untuk memproses lemak, dan mencernakannya. Hempedu memecahkan lemak kepada sebatian yang lebih kecil (small globule). Hempedu juga membantu dalam pencernaan dan penyerapan vitamin larut lemak seperti A, D, E dan  K, dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan bera karotene kepada Vitamin A.
  2. Bertindak Sebagai Detoksifikasi 
    • Metabolisma protien dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang kemudiannya didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisma protein. Untuk mendetoksifikasikan ammonia ini, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia bergabung bersama-sama bahan-bahan yang juga bukan toksin. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati dan tonik hati yang baik dan betul, fungsi buah pinggang juga mestilah dalam keadaan terbaik.
  3. Mengawal Paras Gula Dalam Darah
    • Hati menukarkan tiroksina - iaitu hormon tiroid ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotirodiesme. Hati mewujudkan Glukosa Tolerancy Factor (GTF) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan di dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan sebagai tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin, dan insulin.
  4. Penting Dalam Metabolisme Lemak
    • Hati penting dalam sintesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Dalam hati, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak. Kemudian, ia diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.
Digunakan secara tradisional untuk tonik hati.*

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

Bilangan Saiz Setiap Botol
90 biji dalam 1 botol
Jadual Makan
Makan 3 biji sehari. Keberkesanan akan dapat dilihat selepas 3 minggu
Tidak digalakkan untuk ibu menyusu dan ibu mengandung
Tiada perasa tiruan, pemanis, warna-warna, atau bahan pengawet tambahan.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:
>
DAN
 >
Nama: Farah Hanim; ID Shaklee: 1079500; Emel: jaw_fa@yahoo.com; 
Phone:  019-9001866

Tiada ulasan:

Catat Ulasan