login wang

Sabtu, 21 Disember 2013

Cara dan Tips Kuruskan Badan Dengan Set Kurus Shaklee

Masih mencari-cari cara dan tips kuruskan badan? Sebab apa? Sebab gemuk adalah suatu pembaziran!!! 8) Jangan marah. Heheh. Masih belum terlewat lagi nak perbaiki keadaan. Kenapa saya katakan gemuk adalah suatu pembaziran? Sebabnya bila bertambah gemuk lagi, baju tak muat lagi, maka kenalah beli lagi dan lagi:D. Tak termasuk pulak jenis gemuk yang jenis makan banyak tak boleh nak kontrol ni. Asyik keluar duit nak beli makan jek kerjenya. Lebih dari jumlah kalori yang sepatutnya. Bukankah ia pembaziran?
Maaf, tapi bukan semua gemuk adalah disebabkan oleh pemakanan. Kadang-kala kadar metabolisma badan yang terlalu rendah menyebabkan ada sesetengah orang rasa minum air masak pun berat boleh naik tau! Kasihan sangat-sangat dengan mereka ni. Saya sendiri risaukan keadaan suami saya yang tidaklah makan banyak mana (sebab saya makan 3 kali ganda lagi banyak), tapi berat badan beliau agak membimbangkan.
Apa yang sya perhatikan, terdapat kesilapan dalam aturan jadual makan beliau sebelum ini (sebelum berkahwin dengan saya). Hehe.
  1. Sentiasa skip sarapan pagi
  2. Sentiasa biarkan perut kosong
  3. Makan sekali banyak in one shot
  4. Banyak minum minuman manis dalam botol seperti jus buah-buahan
  5. Banyak makan karbohidrat ringkas
  6. Banyak makan makanan frozen seperti nugget, sosej yang kaya dengan lemak tepu
  7. Kurang makan buah (malas katenye nak potong buah) :lol:
  8. Kurang makan sayur hijau
Ternyata amat mencabar bukan untuk kuruskan badan lagi, untuk maintainkan berat badan dari meningkat pun cukup mencabar dah. Mujur Shaklee ada sedikit sebanyak membantu suami saya sekarang. Alhamdulillah jika dulu beliau malu berbaju tshirt, kini tidak lagi.
Antara cara dan tips kuruskan badan yang saya amalkan pada suami saya ialah:
  1. Meal replacement dengan Cinch Shake Mix untuk sarapan dan makan malam
  2. Herb Lax dan Lecithin untuk pembunagn lemak dan perkumuhan yang lancar
  3. Makan secara berkala (pagi, tengah hari dan malam)
  4. Sarapan adalah wajib lebih-lebih lagi yang tinggi kandungan protein, tetapi rendah kandungan karbohidrat
  5. Minuman manis di rumah adalah BIG NO NO!! No juice from supermarket at all. Yang ada dalam fridge hanyalah air mineral dan air putih sahaja.
  6. Buah sentiasa ada setiap hari (sayalah tukang potong buah), dan setiap kali hidang pun dia bersorak "Yeay"! Maklumlah dulu takde tukang potong buah :mrgreen:
  7. Sayur menjadi paksaan semasa makan. Jadilah sedikit dari tiada langsung
  8. Homemade food lebih saya amalkan sehinggakan jika saya tak boleh memasak, punyalah suami bersorak sebab hepi nak makan luar (daku masak tak sodap meh!:lol:)
Alhamdulillah, berat badannya kini maintain walaupun belum kurus lagi. Kini masih lagi berusaha dengan Set Kurus Badan Shaklee!
Oh, mungkin testimonial itu tidak memberangsangkan anda. Takpe, meh kita tengok ni!! 8)
Hehe. Amacam? Beliau kini kurus dan kekal kurus. Bukan macam effect yoyo ye (yoyo effect ialah pertambahan berat badan setelah kurus disebabkan oleh otot yang rosak). Beliau mengamalkan Set Kurus Badan Shaklee iaitu mengandungi Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix Herblax, dan Lecithin! dan tentunya secara konsisten dan juga pengambilan pemakanan yang sihat!

Kebaikan Set Kurus Shaklee
Set Kurus ShakleeKebaikan Nutrisi
Cinch Shake Mix
Cinch™ Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan.
Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan
Cinch Energy Tea MixTeh eksotik putih, merah dan hijau matcha dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat. Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman.
Selamat, peningkatan tenaga semulajadi. Diminum secara panas atau sejuk.
Merupakan alternatif minuman bergula dan kopi terbaik.
Peningkatan tenaga segera.
Bungkusan mudah bagi setiap satu hidangan
LecithinPemecahan lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan Lecithin membantu mengemuksi dan memetabolismakan lemak, kolestrol dan trigliserida di dalam tubuh.
Pelangsingan - Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan langsing yang seimbang.
Mencantikkan otot dan kuit - Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma badan, dan melambatkan penuaan.
HerbLaxMerangsang usus untuk lebih cepat memproses perkumuhan dan pembersihan najis secara lembut daripada terus tersimpan lama di dalam perut yang boleh menyebabkan toksin.
Mengempiskan perut
Mengurangkan ketegangan perut.
 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:
>
DAN
>
Nama: Farah Hanim
Emel: jaw_fa@yahoo.com
Phone/message: 019-9001866
<
“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan